Vårryddeaksjonen 2024

Lag og foreninger, skoleklasser og andre ivrige ryddere, det er dugnadstid for nærmiljøet igjen. Bli med på vårryddingen 2024.

Rydderne må huske å melde inn aksjonen til kommunen, slik at vi kan si ifra til Reno-Vest om hvem som rydder og hvor.  Innmeldte aksjoner leverer avfallet gratis på gjennvinningsstasjonen.

Kommunen trenger informasjon om:

1. Hvilket lag/forening som rydder
  2. Kontaktinformasjon til lag/forening
  3. Hvor det er ryddet
  4. Hvilken gjennvinningsstasjon avfallet leveres på

Frist for innmelding av aksjon til kommunen er 13.05.2024 kl. 09:00

Innmelding av aksjon sendes til: post@oksnes.kommune.no

Vårryddeaksjonen arrangeres for rydding av fellesareal.

• Eksempelvis vei og grøftekanter, stier og bekkefar i ditt nærområde.
  • Næringsareal og avfall som preges av eks. kjeller/garasje/loft er ikke en del av vårryddeaksjonen.
  • Farlig avfall; miljøfarlig avfall, elektrisk eller elektronisk avfall (EE-avfall) og metall må leveres separat.
  • Avfallet samles i gjennomsiktige plastsekker. Kommunen har noen sekker tilgjengelig; her gjelder førstemann til mølla.
  • Gjennomsiktige sekker kan hentes på Kommunetorget til Øksnes kommune, adresse Storgata 27, 8430 Myre.

OBS! Den siste innleveringsdagen på gjennvinningsstasjonen på Strengelvåg for avfall fra Vårryddeaksjoner er tirsdag 14 mai mellom kl. 13:00-20:00.

Bestill transport innen fredag 10 mai

• Øksnes kommune tilbyr transport av avfallet ved bestilling.
  • Dersom dere ønsker transport må det meldes fra til kommunen senest innen fredag 10 mai.
  • Det må legges med en nøyaktig beskrivelse av hvor avfallet plasseres for henting.
    • Legg gjerne med karttegning og adresse eller beskrivelse av plasseringen.
    • Sekkene må settes ut før mandag 13 mai kl. 09:00.

Artikkelliste

Viser 41-50 av 93 artikler, side 5 av 10