TrygghetsalarmBor du alene og har behov for å tilkalle hjelp i akutte situasjoner, har smerter eller føler deg utrygg kan du søke om trygghetsalarm. Hva er trygghetsalarm? Trygghetsalarm er et servicetilbud til innbyggere i Øksnes kommune.Safemate trygghetsalarm er en GPS basert alarm.Alarmen er på størrelse med et lommeur. Den bærer du på deg i hjemmet og kan brukes i hele kommunen for å kunne tilkalle hjelp når akutt behov oppstår.Den brukes enten som en klokke eller et halskjede.Alarmen er enkel å bruke. Når du utløser alarmen, blir du koblet direkte til hjemmetjenesten.Trygghetsalarmen kan brukes når som helst på døgnet.Det monteres en nøkkelboks utenfor inngangsdør til oppbevaring av din husnøkkel, slik at hjemmesykepleien kan komme inn til deg når du har trykket på alarmen. Hvem kan få trygghetsalarm? Du kan søke om å få trygghetsalarm når du bor eller oppholder deg i Øksnes kommune ogDu har en helsesvikt eller funksjonsnedsettelse som gir behov for akutt hjelp utover faste avtaler med hjemmesykepleien.Du bor hjemme alene eller tilbringer mye tid alene hjemme.Du er klar og orientert, men har en funksjonsnedsettelse som gjør det vanskelig å bruke telefon. Slik søker du Du søker trygghetsalarm ved å fylle ut søknadsskjemaet for helse- og omsorgstjenester.Søknadsskjema til pleie og omsorgtjeneste finner du her, og sendes til:Øksnes kommuneTjenestekontoretStorgata 278430 Myre Hva koster det? Prisliste trygghetsalarm Tjenester Spesifikasjoner Pris Trygghetsalarm Installering av trygghetsalarm (engangsbeløp) 810 Leie av trygghetsalarm-inntekt under 2 G 268 Leie av trygghetsalarm-inntekt over 2 G 299 Tildeling og koordinering E-post: tjenestekontoret@oksnes.kommune.noTelefontid: Mandag til fredag 10:00-14:00Kontakt oss Publisert 01.10.2022 09.15 Sist endret 29.01.2025 11.14