Fysio- og ergoterapi for voksne

Hvis du har skadet deg eller av andre grunner har nedsatt fysisk funksjonsevne, kan du få bistand av en fysioterapeut eller ergoterapeut.

Fysioterapi

Fysioterapeuter med driftstilskudd fra kommunen har tilbud til deg som bor hjemme og har behov for fysioterapi. Kommunen har en fysioterapeut som tilbyr:

• Kartlegging og oppfølging av aktuelle brukere på institusjon.
  • Kartlegging og oppfølging av hjemmeboende brukere som ikke kommer seg på institutt.
  • Kartlegging og vurdering av behov for hjelpemidler.
  • Veiledning av personal i kommunen.
  • Sterk og Stødig – Trening for dem over 65 år

Ergoterapi

Ergoterapeut har fokus på mestring og utførelse av daglige aktiviteter. Dersom du av ulike årsaker strever med å utføre aktivitet kan ergoterapeut bistå deg med å se på muligheter for at du skal være mest mulig selvhjulpen. Dette kan være

• Tilrettelegging og kompensering med hjelpemidler
  • Tilrettelegging av bolig

Ergoterapeuten har ansvar for formidling av ulike hjelpemidler, og er kommunens syn og hørselskontakt.

Fysioterapaut

Øyvind Karlsen