To bedrifter er blitt Miljøfyrtårn-sertifisert

Staven Grus AS og Egga utvikling AS har blitt sertifisert som Miljøfyrtårn bedrift – og Øksnes kommune vil gratulere!

Staven Grus AS

Staven Grus AS er et familieeid entreprenørfirma i Øksnes kommune, og har vært registrert som aksjeselskap siden 01.05.2003. Det eies og driftes av brødrene Trond og Viktor Stavøy, og brødrene Mikal og Glenn Stavøy. Staven Grus AS vokst jevnt og trutt, både i omsetning og arbeidsstokk. I 2023 er de 45 ansatte med en stor og omfattende drift.

Firmaet er allsidige på entreprenørsiden og har vært involvert i mange forskjellige typer prosjekter slik som: Utbygging av moloer, tomtegraving, VA-anlegg, vintervedlikehold av veger og veibygging.

Staven Grus AS er en stor og viktig arbeidsplass for og i Øksnes kommune. Kommunen er glad for at bedriften har fokus på miljø, og at dere nå har lagt ned stor innsats for å bli miljøfyrtårn.

Egga utvikling AS

Egga utvikling AS ble stiftet i november 2000, og er et utbyttefritt selskap som eies av næringslivet og kommuner i Vesterålen og Lofoten. SIVA er også inne på eiersiden. Egga utvikling AS har kontorer på Myre, Andenes, Sortland, Stokmarknes, Svolvær, Leknes og Bø.

I over 20 år har Egga Utvikling AS gitt råd til næringsliv og offentlig sektor og koblet dem med finansiering, forskning og samarbeidspartnere. Egga har hjulpet 300 bedrifter, organisasjoner og kommuner innenfor alt fra reiseliv til industri og havbruk.

Takk til Egga utvikling AS for den jobben dere gjør for næringslivet i regionen! Dere er en viktig bidragsyter for at Lofoten og Vesterålen skal være et bærekraftig og attraktivt sted å bo, jobbe og investere i. Lykke til med det videre arbeidet som Miljøfyrtårnbedrift.

Les mer om Stiftelsen Miljøfyrtårn