Endringer i innmelding til Frivillighetsregisteret

Brønnøysundregistrene er i gang med å modernisere tjenestene slik at de blir automatiserte og mer brukervennlige. Dette gjør at frivillig sektor enklere og raskere kan utføre oppgavene. 5. mai 2025 blir Frivillighetsregisteret nytt. De eksisterenede registeret blir reetablerer på ny plattform, og tilbyr nye tjenester for innrapportering og tilgjengeliggjøring av informasjon fra registeret.

Tydeligere skille mellom registrene

I forbindelse med reetableringen, vil det i større grad skille informasjon som skal til Enhetsregisteret og Frivillighetsregisteret. Det gjør at fra 28. januar blir det endringer i dagens samordnet registermelding i Altinn. Da kan du ikke lenger opprette en ny virksomhet i Enhetsregisteret og samtidig registrere den i Frivillighetsregisteret, men må vente til du har fått et organisasjonsnummer fra Enhetsregisteret før du kan registrere foreningen i Frivillighetsregisteret. Ellers vil registreringen bli som før, og det blir ingen endringer i de opplysningene som oppgis eller den dokumentasjonen som kreves.  

Informasjon på nettsider

Det vil bli ytterligere endringer i innmeldingen til Frivillighetsregisteret i mai. Det vil alltid være oppdatert og riktig informasjon på brreg.no.

Om Frivillighetsregisteret
Registrering i Frivillighetsregisteret