Øksnes kommune har signert med Nasjonalforeningen for Folkehelse

4. mars 2024 signerte Øksnes kommune en samarbeidsavtale mellom Nasjonalforeningen for Folkehelse om å gjøre Øksnes til et mer demensvennlig samfunn.

Informasjon om prosjektet

Over 190 kommuner, bydeler, og flere servicenæringer, deltar i Nasjonalforeningen for folkehelse sitt arbeid for et mer demensvennlig samfunn.

Hvorfor er dette et viktig?

Et mer demensvennlig samfunn er avgjørende for mange og bra for alle. Personer med demens blir mer selvhjulpne og kan leve aktive liv lengst mulig. Ved å bli møtt med respekt og forståelse, vil personer med demens og deres pårørende oppleve trygghet, frihet og verdighet.

Kunnskapen bidrar til at arbeidshverdagen til personer i ulike serviceyrker blir enklere og kommuner og servicenæringer som deltar får et positivt omdømme.

Øksnes kommune har signert samarbeidsavtale med Nasjonalforeningen for Folkehelse - Klikk for stort bilde