Utlysning- tilvisningsavtale boliger Øksnes

Vi ønsker å inngå tilvisningsavtale med utbyggere som har som formål å eie, forvalte og leie ut boliger, og lyser med dette ut tilvisningsavtale for 14 leiligheter i Øksnes.

Tilbud om tilvisningsboliger sendes postmottak@oksnes.kommune.no  innen 20.05.24. kl. 14:00.

Tilbudet må inneholde beskrivelse av utleieselskapet, firmaattest, fasadetegninger og situasjonsplan. All innsendt dokumentasjon vil bli behandlet konfidensielt frem til eventuell avtale er inngått.

I valg mellom boligprosjekter vil kommunen legge vekt på beskrivelse av utleieselskapet, husleienivå, tidspunkt for ferdigstillelse, beliggenhet, nærhet til skole / barnehage og plan for forvaltning / bomiljø.

Ved behov kan boligtomt kjøpes av Øksnes kommune på ordinære vilkår.

Kommunen har behov for følgende typer utleieboliger:

• 6 stk. 2 roms leilighet (40 – 45 kvm)

• 8 stk. 3 roms leilighet (45 – 55 kvm)

Tilvisningsavtale

Kommunen får tilvisningsrett på inntil 40% av boligene så lenge avtalen gjelder (20 år). De øvrige boligene kan leies ut på det åpne leiemarkedet. Ved utleie av tilvisningsboliger er det huseier, som inngår leiekontrakt med den enkelte boligsøker.

Nybygging eller ombygging til tilvisningsboliger gir mulighet til å søke Husbanken om grunnlån til prosjektet.

Husbanken.no