Øksnes kommune sender ut faktura på avgifter for vann, avløp, renovasjon og feiing/tilsyn to ganger i året, med forfall i april og oktober. Faktura sendes ut minst 14 dager før forfall.
Det sendes normalt ut en regning for hver eiendom. Avhengig av hvilke tjenester den enkelte eiendom benytter, vil faktura for kommunale avgifter kunne bestå av renovasjonsgebyr, vann- og avløpsavgift, feieavgift og festeavgift for kommunale tomter. For de som har vannmåler vil avregning gjelde foregående år.
Lurer du på noe om eiendomsskatt eller kommunale avgifter? Se de vanligste spørsmålene her.
Kommunale avgifter
Kommunale avgifter må betales til fastsatt tid. Dette gjelder selv om grunnlaget blir påklaget.
Ved forsinket betaling påløper rente etter gjeldende satser fra forfall til betaling skjer. Dette gjelder selv om det inngås avtale om betalingsutsettelse. Betaling anses skjedd når beløpet er kommet inn på kommunens bankkonto. Ved unnlatt betaling vil det påløpe gebyrer for utsendelse av purring mv.
For å sikre at vi vet hvem som betaler bør du bruke KID-nummer. Dette finner du nederst i venstre del av fakturaen. Har du ikke KID-nummer vil betalingen likevel gå gjennom, men vi kan ha problemer med å identifisere betaler.
Endringer må sendes oss skriftlig. Andre spørsmål om faktura eller utregning kan stilles til: