TrygghetsalarmBor du alene og har behov for å tilkalle hjelp i akutte situasjoner, har smerter eller føler deg utrygg kan du søke om trygghetsalarm. Hva er trygghetsalarm? Trygghetsalarm er et servicetilbud til innbyggere i Øksnes kommune. Alarmen er på størrelse med et lommeur. Den bærer du på deg i hjemmet for å kunne tilkalle hjelp når akutt behov oppstår Alarmen er enkel å bruke. Når du utløser alarmen, blir du koblet direkte til ett responssenter som besvarer ditt anrop, og varsler hjemmetjenesten Røykvarsler kobles til trygghetsalarmen Trygghetsalarmen kan brukes når som helst på døgnet Det monteres en nøkkelboks utenfor inngangsdør til oppbevaring av din dørnøkkel, slik at hjemmesykepleien kan komme inn til deg når du har trykket på alarmen Trygghetsalarmen har telefonabonnement og SIM-kort inkludert i alarmen Hvem kan få trygghetsalarm? Du kan søke om å få trygghetsalarm når du bor eller oppholder deg i Øksnes kommune og du har en helsesvikt eller funksjonsnedsettelse som gir behov for akutt hjelp utover faste avtaler med hjemmesykepleien du bor hjemme alene eller tilbringer mye tid alene hjemme du er klar og orientert, men har en funksjonsnedsettelse som gjør det vanskelig å bruke telefon Slik søker du Du søker trygghetsalarm ved å fylle ut søknadsskjemaet for helse- og omsorgstjenester. Søknadsskjema til pleie og omsorgtjeneste finner du her, og sendes til: Øksnes kommune Tjenestekontoret Storgata 27 8430 Myre Hva koster det? Prisliste trygghetsalarm Tjeneste Pris Leie av trygghetsalarm per måned Installasjonsavgift Tildeling og koordinering E-post: tjenestekontoret@oksnes.kommune.no Telefontid: Mandag til fredag 10:00-14:00 Kontakt oss Publisert 01.10.2022 09.15 Sist endret 30.01.2023 22.38