Hvordan søke hjelpHer finner du informasjon om hvordan du søke om hjelp fra en demeskoordinator i Øksens kommune.Slik søker du om helse- og omsorgstjenester Tildeling og koordinering er kommunens adresse for innbyggere og samarbeidspartnere som søker om, eller ønsker informasjon om helse og omsorgstjenester. Tildeling og koordinering fatter vedtak på tjenester, og har funksjonen som kommunens koordinerende enhet som skal ha et overordnet ansvar for arbeidet med individuell plan og for oppnevning, opplæring og veiledning av koordinator.Søk om helse og omsorgstjenester Søke digitaltDu kan søke for helse og omsorgstjenester via Aidn med BankID herAidn EPJ er et nytt, moderne elektronisk pasientjournalsystem (EPJ) utviklet spesielt for den norske kommunehelsetjenesten. Det er en del av en større digital satsing for å forbedre arbeidsflyten, styrke samhandlingen og gi bedre tjenester til både helsepersonell og innbyggere. Les mer om Aidn herSøke med papirskjemaSøknadsskjema for helse - og omsorgstjenester (PDF, 147 kB)Sendes søknaden til: Øksnes kommuneTjenestekontoretStorgata 27.8430 MyreHva er demenskoordinator? Demenskoordinator jobber hovedsakelig på systemnivå og har en overordnet, rådgivende funksjon knyttet til fag- og kompetanseutvikling i kommunen. Leder kommunens demensteam, som bistår fastlegene med utreding av demensGir støtte, råd og veiledning til deg som har demens og til pårørende, individuelt og i grupper Gir informasjon om tilbud og tjenester - både innenfor og utenfor kommunenSamarbeider med fastleger, spesialisthelsetjenesten, skoler, barnehager m.flFag- og systemutvikling i den kommunale demensomsorgenHvem kan ta kontakt med demenskoordinator?Alle som er berørt av demens kan ta kontakt med demenskoordinator ved behov.Hva koster det? Tilbudet er gratis.Tildeling og koordinering E-post: tjenestekontoret@oksnes.kommune.noTelefontid: Mandag-fredag 10:00-14:00Kontakt oss Sist endret 26.11.2025 13.16